برگزاری کنگره بزرگداشت 14000 شهید ارتش در ارومیه/ حسرت مرزهای ایران بر دل ماشین جنگی عراق

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: برگزاری کنگره بزرگداشت 14000 شهید ارتش در ارومیه/ حسرت مرزهای ایران بر دل ماشین جنگی عراق

 

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش از برگزاری کنگره بزرگداشت 14000 شهید ارتش در ارومیه خبر داد.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  خبرگزاری فارس از ارومیه، در آستانه برگزاری کنگره باشکوه بزرگداشت یک هزار و 400 شهید گلگون کفن ارتش قرار گرفته‌ایم که این موضوع بهانه‌‍‌ای شد تا پای صحبت‌های فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش کیومرث شریفی بنشینیم. شریفی در حال حاضر مسئولیت فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش شامل یگان‌های عمده نیروی زمینی در شمال غرب کشور که شامل یگان‌های عمده مستقر در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین را به عهده داشته و فرمانده و ارشد نظامی ارتش در شمال غرب است.

 

در مورد سوابقش می‌گوید: استخدام سال62 هستم، مدت  102 ماه سابقه حضور در جبهه و مناطق عملیاتی دارم در دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده گروهان پیاده در منطقه میمک در خط مقدم جبههه انجام وظیفه می‌کردم در عملیات‌های مختلف آفندی و پدآفندی شرکت کرده‌ام در عملیاتت نصر شش در جبهه میمک به افتخار جانباز، 48 ماه ارشدیت نظامی و جانباز 25درصدیی بنیاد هستم علاوه بر داشتن مسئولیت فرماندهی یگان‌ها در دفاع مقدس در سال‌هایی بعد به عنوان افسر عملیات تیپ 1 لشگر 84 ، فرمانده گردان تکاور لشگر16 به مدت 6 سال، فرمانده یگان حافظ صلح ملی، جانشین تیپ سقز، فرمانده تیپ سقز، جانشین لشکر 28 ، فرمانده لشکر 28، جانشین قرارگاه شمال‌غرب  و هم‌اکنون هم در این مسئولیت به عنوان سرباز ولایت آماده جانفشانی در راه اسلام، قرآن و نظام اسلامی هستم همچنین دوره‌های تکاور، چتربازی، زبان انگلیسی، ناظر صلح سازمان ملل، دافوس و ... را طی کرده‌ام.

 

در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

 

* در برگزاری کنگره 14000 شهید ارتش چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

 

این کنگره در بیستم فروردین امسال در مسجد امیرالمومنین واقع در خیابان ارتش برگزار می‌شود، و از ساعت 9 تا 12 ترتیب می‌یابد.
همه ما مدیون خون شهدا هستیم سرافرازی و سربلندی ایران در سایه مجاهدت‌های شهدای گرانقدر به دست آمده است زنده نگه داشتن یاد شهدا در حال حاضر یک نوع مجاهدت است مردم عزیز ما با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در حال مجاهدت‌اند، زنده نگه داشتن و ایجاد انگیزه معنوی در جوانان با یادآوری از خودگذشتگی شهدا به دست می‌آید.

 

یکی از دستاوردهای دفاع مقدس که الحمدلله تحقق یافته است مشاهده می‌شود روحیه مقاومت و دشمن‌ستیزی در جوانان امروز است این‌ها در سایه ولایتمداری، بصیرت و تاسی از جانفشانی‌های شهدا  و ایثارگران به دست آمده است پیام این کنگره این است ما باید با تاسی از شهدا روحیه ایثارگری مجاهدت و مقاومت در مقابل دشمنان را در وجودمان زنده نگه داریم.

 

* نقش نیروهای پرتوان ارتش در جنگ تحمیلی چه بود؟ از مهم‌ترین عملیات‌هایی که مستقیما توسط فرماندهان ارتش طراحی و اجرا شد بفرمایید؟

 

نقش ارتش در ابتدای تهاجم رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی پررنگ و ستودنی است ارتش موفق شد در سه ماه اول جنگ پیشروی دشمن را متوقف کند دشمن که با 12 لشکر و 48 تیپ مستقل تهاجم را شروع کرده بود هدف اصلی آن جداسازی خوزستان و تسلط کامل بر اروندرود بود نهایتا براندازی نظام و انقلاب اسلامی بود با رشادت، ایثار، مقاومت ارتش قهرمان، با پشتیبانی مردم و کمک نیروهای نظامی مانند سپاه، بسیج و ژاندارمری سابق ماشین جنگی عراق متوقف شد و دشمن مجبور شد در مواضع خود تثبیت شود.

 

پس از آن عملیات‌های مشترک آفندی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج شروع شد و نهایتا کمر ارتش بعثی با انجام عملیات‌های طریق القدس، ثامن الائمه، فتح المبین و بیت‌المقدس شکسته شد و ابتکار عمل در جبهه‌ها به دست رزمندگان اسلام افتاد و ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم 48000 شهید همدوش برادران سپاه و بسیج عزیز سرزمین‌های ایران اسلامی را از وجود بعثیون پاکسازی کرد و امروز در دنیا ارتش ما ارتش سربلند پرافتخار با انبوه تجربه در حراست از نظام اسلامی و کشور عزیزمان قدرتمند و با انگیزه است.

 

* در مورد مهمترین عملیات‌هایی که مستقیما توسط فرماندهان ارتش طراحی و اجرا شد، بفرمایید؟

 

می‌توان گفت ارتش در تمام عملیات‌های آفندی و پدآفندی چه به صورت مستقیم و چه بصورت اجرای پشتیبانی آتش و سایر یگان‌های عمل‌کننده نقش داشته است لازم به ذکر است که عملیات‌های عمده و سرنوشت‌ساز در دوران دفاع مقدس در قرارگاه کربلا به قرارگاه مشترک ارتش و سپاه توسط طراحان و فرماندهان طرح‌ریزی و هدایت می‌شوند و عملیات‌هایی هم بودند با توجه به مسئولیت آن مناطق مستقیما توسط ارتش طرح‌ریزی و هدایت و اجرا می‌گردید مثل عملیات ثامن‌الائمه کربلای هفت در منطقه حاج عمران که توسط دلاور مردان لشگر 64 ارومیه در 23 اسفند 65 اجرا شد.

 

* شهدای ارتش در استان و همچنین شهدای غیربومی ارتش چه تعداد است؟

 

ارتش به واسطه فداکاری، جانفشانی و انجام تکلیف در دوران دفاع مقدس در دیدگاه و منظر حضرت امام و مقام معظم رهبری و در افکار عمومی مردم عزیز جایگاه ویژه‌ای کسب کرده است و تعابیری مانند شجره طیبه و ارتش حزب الله در خصوص ارزش‌های والای ارتش بیان فرموده‌اند و ارتش با تقدیم 48000 شهید والامقام ثابت کرده که در راه حراست از نظام اسلامی، انقلاب و حفاظت از مرزهای ایران عزیز و مردم و امت اسلامی آماده است در منطقه شمالغرب کشور لشگر 64 پیاده نزاجا همدوش سایر برادران خستگی ناپذیر ولایتمدار خود در دوران دفاع مقدس و پیش از دفاع مقدس در مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب در دفاع از استقلال میهن‌مان و دفاع از مردم شریف این خطه فداکاری بسیار کرده‌اند.

 

مردم شهیدپرور ارومیه و آذربایجان غربی این جان‌فشانی‌ها، اخلاص و از خودگذشتگی‌ها را بیاد دارند و همیشه قدردان تلاش‌های عزیزان‌شان در راه انجام وظیفه برقرار امنیت در منطقه بوده‌اند و در کلام مردم شریف این قدردانی هویدا و آشکار است.

 

لشکر 64 در عملیات کربلای هفت و آزادسازی ارتفاعات 2519 و ... از ارتش بعثی در شرایط بسیار سخت سرمای اسفند سال 65 برگ زرینی بر افتخارات ارتش افزود به طوری که قلب امام از این عمل رزمندگان لشکر 64 شاد شد؛ در این عملیات حضرت امام مستقیما پیام دادند که شما قلب مرا شاد کردید.

 

* شهدای ارتش در استان و همچنین شهدای غیربومی ارتش چند نفر بود؟

 

یگان‌های قرارگاه شمال‌غرب 14000شهید والامقام در مصاف با ضدانقلاب و رژیم بعث عراق و در راه حراست از نظام جمهوری اسلامی، قرآن و نگهداری مرزهای عزت و شرف تقدیم کرده‌اند، 10 هزار شهید سایر یگان‌های نزاجا هم زیرپوشش ایثارگران این قرارگاه هستند.

 

* شما در کدام عملیات‌ها شرکت داشتید؟ اگر خاطره‌ای از این عملیات‌ها دارید بفرمایید؟

 

در عملیات آفندی و پدآفندی متعددی شرکت کرده‌ام و در عملیات آفندی نصر شش در سال 66 و عملیات پدآفندی 29 تیر 67 در جبهه میمک مجروح شدم.

 

* چه ویژگی‌هایی باعث شد شهید صیاد شیرازی تا ابد در اذهان دوستداران نظام باقی بماند؟

 

اخلاص، ذوب شدن در ولایت و تعبد شهید صیاد از ویژگی‌های بارز این شخصیت نظامی و روحانی بود که خداوند به واسطه این اخلاص و فداکاری و ولایت‌مداری ایشان چنان عزتی به وی داده است که تا ابد این عزت الهی باقی می‌ماند بطوری که ولی امرمسلمین جهان امام خامنه‌ای عزیز با عنایت به این اخلاص و استقامت وی در مقابله با دشمنان دین بزرگترین مدال افتخار را به این فرمانده خستگی‌ناپذیر ارتش عطا می‌کنند و آن هم بوسه بر تابوت مریدی است که به شوق دیدار مراد خود از هستی‌اش می‌گذرد.

 

* برگزاری چنین کنگره‌های گرامیداشتی چه اثراتی در جامعه می‌تواند داشته باشد؟

 

حضرت آقا فرموده‌اند از وظایف شما در مقابله با دشمنان ایجاد انگیزه معنوی و اقتدار دفاعی است شهدا مظهر اقتدار نظام اسلامی‌اند عزت ما در سایه فداکاری شهداست شهدا الگوی نسل امروز در آینده ماست در مقابله با دشمن هستند فداکاری از خودگذشتگی ایثار و روحیه شهادت‌طلبی در واژه شهید معنی و مفهوم بالای خودش را نشان می‌دهد و نسل آینده ما شهدا را بشناسند با این مفاهیم که کشور را در مقابل دشمن بیمه کند انس می‌گیرند و این دستاورد بزرگی است.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا